Szeretettel köszöntelek a elmés találmányok klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
elmés találmányok klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a elmés találmányok klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
elmés találmányok klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a elmés találmányok klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
elmés találmányok klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a elmés találmányok klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
elmés találmányok klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Elemzők szerint most minden esély megvan az áttörésre, mert a volt Forma 1-es mérnök elnyerte a Tata Motors támogatását. Az indiai óriás gyártja majd először szériában a kisbuszra hasonlító OneCAT modellt. Az ötszemélyes autó karosszériája üvegszálas műanyagból készül, a súlya 350 kilogramm, az ára átszámítva 900 ezer forint körül lesz. A légautót az arra alkalmas kutaknál három perc alatt fel lehet tölteni sűrített levegővel, a beépített kompresszorral pedig akár otthon is – bár a házi tankolás négy órát is igénybe vehet. A dugattyúkat az alvázba épített szénszálas műanyag tartályokból a motorba áramló sűrített levegő hirtelen tágulása mozgatja.
A Tata az egyetlen nagyvállalat, amely részt vesz a projektben, azzal a megkötéssel kapott jogot a sorozatgyártásra, hogy csak Indiában forgalmazhatja a kocsit. Negre cége, a Moteur Development International (MDI) ugyanis nemcsak környezetbarát kocsit, hanem környezettudatos üzleti modellt is szeretne bevezetni. Ennek lényege a 80 százalékban helyi alapanyagból és kizárólag a helyi piacra termelő kisebb autógyárak hálózata. A partnerek évente 2000-8000 kicsit gyártanának, és a kereskedőket kikerülve maguk végeznék az értékesítést is. Így elkerülhető lenne az alkatrészek és a késztermék szállítása miatt keletkező környezetkárosítás, és a kocsi árát is alacsonyan lehetne tartani. Az MDI világszerte évi 680 ezer darabos forgalomra számít és a bevétel 1 százalékára tart igényt.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!